Edisi Blogger: Oktober 2016

Ahad, 23 Oktober 2016

Jose Mourinho: Saya hormati Chelsea namun saya adalah 100% Manchester United

Awal-awal lagi, Jose Mourinho memberi amaran “Saya adalah 100% Manchester United!” kepada bekas kelab bimbingannya, Chelsea, sebelum bermulanya pertemuan paling ditunggu-tunggu antara Chelsea dan Manchester United awal pagi nanti.

Jose Mourinho menjadi pengurus kesayangan peminat dan pemain di Chelsea
Mourinho yang digelar “the special one” oleh para peminat Chelsea itu berhasrat besar untuk menewaskan Chelsea di Stamford Bridge sekaligus mahu mengembalikan semula United di landasan yang betul dalam usaha untuk merampas semula trofi EPL.

Mourinho telah dipecat oleh Chelsea pada Disember lalu, tujuh bulan selepas mereka memenangi gelaran liga perdana Inggeris yang ketiga di bawah kendalian Mourinho. Bagaimanapun, Mourinho dikatakan telah berjanji untuk tidak meraikan sebarang gol sekiranya United berjaya menjaringkan gol dalam pertembungan itu. Manchester United yang hanya memenangi satu dari lima perlawanan liga sememangnya terdesak untuk mencari kemenangan.

Adakah Mourinho mampu membantu United untuk menewaskan Chelsea, kelab yang mengangkatnya menjadi seorang pengurus bola sepak ternama di dunia suatu ketika dulu? Jika melihat kepada prestasi semasa, Chelsea sememangnya lebih konsisten dan dikatakan telah mendapat rentak permainan di bawah kendalian pengurus baru, Antonio Conte. (via GBS)


Lagi Info Menarik:

Sabtu, 22 Oktober 2016

7 Bentuk Tahi Ini Menggambarkan Tahap Kesihatan Anda

Bentuk tahi menggambarkan tahap kesihatan anda
Jangan tipu! Masa korang berak, pasti saja akan 'curi-curi' tengok tahi korang tu kan. Nah, daripada asyik menengok tanpa mengerti apa-apa, apa kata jadikan panduan ini untuk mengetahui maksud di sebalik bentuk tahi korang tersebut. Tahukah anda bahawa bentuk najis menggambarkan tahap kesihatan seseorang?

Najis atau tahi ini terdapat dalam pelbagai bentuk. Menurut Bristol Stool Chart, terdapat tujuh jenis atau bentuk tahi yang biasa dialami oleh seseorang.

1. Berketul-ketul dan keras yang biasanya sukar 'dikeluarkan' oleh dubur. Keadaan ini merupakan indikasi kepada konstipasi atau sembelit. Ia menandakan seseorang itu kurang memakan sayuran, buah-buahan dan bijirin yang membekalkan sumber fibre kepada tubuh.

2. Tahi berbentuk sosej tapi beralun.Ia menandakan orang itu mengalami sembelit yang sederhana.

3. Tahi berbentuk sosej tapi retak di bahagian permukaan.Ini menandakan orang itu berada dalam keadaan sihat walafiat.

4. Tahi berbentuk sosej tapi lembut dan licin. Keadaan ini juga menunjukkan seseorang itu sihat normal.

5. Tahi berbentuk ketulan lembut dan kedua-dua hujungnya terputus rata. Keadaan ini turut menandakan seseorang itu kekurangan fibre dalam diet mereka.

6. Tahi berbentuk kepingan kecil yang mengembang dan memiliki bahagian tepi yang agak kasar. Ini menandakan seseorang itu mengalami radang pada bahagian usus.

7. Cair dan tiada satu pun ketulan keras. Ini menunjukkan bahawa orang itu kurang sihat. Keadaan ini disebabkan oleh virus, bakteria atau parasit terutamanya pada makanan. Sebab itu orang yang kena food poison akan mengalami berak cair.
Gambar Rajah bentuk tahi...pun ada
Oleh itu, bila anda susah sangat nak berak, itu maksudnya anda mengalami sembelit yang disebabkan oleh kurangnya serat dalam makanan. Jadi, kalau nak senang berak, banyak-banyakkan makan sayur dan buah-buahan. Jangan lupa juga minum air yang secukupnya. (sumber)

Lagi Info Menarik:

Jumaat, 21 Oktober 2016

#Budget2017 Penuh ‘Gula-gula’, Muhyiddin keluar sebab tak bersedia dengar bajet ‘tak realistik’ Najib

Bekas timbalan perdana menteri itu tidak yakin segala peruntukan yang diumumkan akan dipenuhi
Muhyiddin
KUALA LUMPUR: Bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengikuti bajet tahun ini buat pertama kali sebagai pembangkang berkata beliau turut melangkah keluar dewan bersama ahli Parlimen lain kerana apa yang ditawarkan Bajet 2017 tidak realistik.

“Saya tidak bersedia mendengar apa-apa penjelasan lagi kerana saya percaya apa yang akan disampaikan itu tidak memberikan gambaran kedudukan realistik.

“Rakyat digula-gulakan dengan tawaran tertentu tetapi sebenarnya kerajaan tidak punyai dana,” katanya di luar Dewan Rakyat ketika ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berlangsung.

Najib yang juga menteri kewangan hari ini membentangkan bajet berjumlah RM260.8 bilion, dengan pelbagai imbuhan kepada penjawat awam di samping mengumumkan peruntukan lebih bagi kemajuan luar bandar.

Ucapan Najib bagaimanapun diganggu pembangkang yang mengangkat sepanduk “Siapa MO1?”, merujuk gelaran yang disebut Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dalam saman sivil menyita aset 1MDB.

Muhyiddin berkata pelbagai tawaran imbuhan yang diumumkan tidak mungkin dapat dipenuhi.
“Tidak realistik. Walaupun zahirnya tawaran BR1M dan sebagainya, isu pokok ialah sumber dana negara merosot dan bagaimana menyelesaikan hutang dan tanggungan yang banyak,” kata presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu.

“Hasil negara tidak mungkin dapat menampung sejumlah besar pembiayaan dan tanggungan.”
Katanya, berdasarkan pengalaman berada dalam kerajaan dulu, segala peruntukan yang diumumkan pada bajet tidak semestinya akan diberikan.

“Saya pernah ada dalam kerajaan. Pada masa belanjawan dahulu, jumlah wang besar diperuntukkan kepada kementerian, tetapi bila sampai waktu mohon, ada saringan, ada EPU, ada treasury, akhirnya peruntukan tidak diberikan kepada kementerian,” katanya.

Menurut Muhyiddin, Najib gagal menjelaskan bagaimana hutang negara akan ditangani, termasuk hutang berbilion dolar melibatkan 1MDB.

“Sepatutnya perdana menteri beri penjelasan dalam belanjawan ini supaya rakyat yakin apa yg dibentang boleh dilaksanakan,” katanya.

“Isunya ialah rasuah, ketirisan, kehilangan wang yang banyak, tidak langsung disentuh”. - FMT

Lagi Info Menarik:

Khamis, 20 Oktober 2016

BAYI UNTUK DIJUAL ! Bayi perempuan comel ini dijual pada harga RM25k

“Untuk Dijual..Bayi perempuan berusia 40 hari bernama Maria “. Itulah caption yang digunakan oleh seorang lelaki yang juga merupakan ayah kepada bayi tersebut di eBay, sebuah laman jual beli yang memang tidak asing lagi di seluruh dunia. Lelaki tersebut bersama pasangannya merupakan pelarian yang baru sahaja tiba di Jerman, didapati telah memuatnaik tawaran tersebut di eBay dengan menawarkan harga sebanyak £4,500 atau sekitar RM25,000 seperti yang dilaporkan oleh The Sun.
 
Bayi bernama Maria dijual di ebay


Posting tersebut telah mengejutkan ramai pengguna laman tersebut sehingga menjadi viral dengan pantas. Oleh kerana ianya menggugat sensitivity orang ramai, posting tersebut telah menerima banyak kritikan netizen. Posting tersebut hanya berkekalan selama 30 minit sahaja sebelum dipadamkan serta merta oleh pihak eBay ekoran daripada laporan bertalu-talu yang diterima dari para pengguna. Ebay turut menyenarai hitam pengguna yang meletakkan listing tersebut. Beberapa gambar bayi Maria sambil mengenakan pakaian-pakaian yang berbeza turut disertakan. Sambil itu, pihak ebay juga sedang menilai sama ada posting tersebut benar-benar asli atau hanya sekadar ‘hoax’ untuk menarik perhatian netizen.
Maria dijual di ebay oleh bapanya sendiri
Selepas menerima laporan, pihak polis tidak mengambil masa yang lama untuk menahan suspek kerana lelaki itu sendiri bersama pasangannya telah menyerah diri sambil membawa telefon bimbit miliknya yang dipercayai digunakan untuk memposting iklan jual bayi tersebut di ebay. Lelaki itu mendakwa bahawa tujuannya hanyalah untuk bergurau. Namun, pihak polis meragui keterangan yang diberikan oleh suspek dan kini masih meneruskan siasatan lanjutan terhadap keluarganya.
Maria
Kini, bayi perempuan benama Maria ini berada di bawah jagaan pihak berwajib dan berada dalam keadaan baik-baik sahaja. Ibu bapa Maria pula sedang dinilai akan kesesuaian mereka untuk menjaga bayi tersebut. Maria mungkin saja boleh kembali semula ke pangkuan ibu bapanya tetapi sekiranya mereka didapati gagal memenuhi beberapa syarat, Maria bakal diserahkan kepada keluarga angkat atau ditempatkan di pusat jagaan.

Penjualan bayi disifatkan sebagai salah satu cabang dalam jenayah pemedagangan manusia dan ianya harus dibanteras.



Rabu, 19 Oktober 2016

Opss! Salah Orang! Guru Matematik paling hot yang viral ini rupanya bukan Oksana

Beberapa hari lalu, sebuah video yang menunjukkan seorang guru Matematik hot dan berskirt pendek yang sedang mengajar di kelas menjadi viral di laman sosial. Ekoran daripada video viral tersebut, seorang remaja seksi dari Belarus bernama Oksana Neveselaya telah menjadi tumpuan dunia dalam masa yang singkat kerana disangka dia adalah wanita dalam video itu. Oksana turut menerima gelaran ‘guru matematik paling cantik di dunia’.
 
Bukan Oksana


Tapi malangnya, menerusi laporan Express UK, Oksana bukanlah wanita dalam video tersebut seperti yang digembar gemburkan oleh banyak pihak sebelum ini. Remaja berusia 17 tahun itu mendapat begitu banyak perhatian dan mungkin saja popularity yang diperolehinya ini bisa membantu dia menjadi jutawan segera. Akaun Instagram miliknya secara-tiba-tiba meledak dengan jumlah follower sehingga 550,000. Oksana juga dikatakan sudah jemu untuk menjelaskan perkara sebenar bahawa dia bukanlah wanita dalam video tersebut. Namun masih juga ramai yang duk skodeng. Biasalah kalau cantik dan seksi…ramai lelaki suka.

Oksana disalah anggap sebagai guru matematik paling hot
Di sebalik populariti yang diperolehinya itu dalam masa yang begitu singkat, ada juga individu kurang bertanggungjawab yang menangguk di air yang keruh. Secara tiba-tiba, terdapat banyak akaun palsu baru yang menggunakan nama Oksana demi untuk meraih keuntungan atas angin. Selain itu, dia turut menerima gangguan-gangguan lain yang kurang menyenangkan. Namun Oksana sungguh bertuah kerana teman lelakinya sentiasa ada di sisi untuk memberikan sokongan..sorry guys, dia dah ada yang punya.

Pada masa yang sama, guru matematik dalam video viral tersebut pula masih belum diketahui identitinya yang sebenar. Walaupun bukan Oksana, guru matematik itu pun memang cun melecun juga orangnya. Tapi siapakah dia?




Selasa, 18 Oktober 2016

Cili ini terlalu pedas sampai leher berlubang selepas memakannya

Bagi kebanyakkan orang, makanan tanpa ada perasa pedas memang tidak lazat dimakan. Tapi kalau sudah keterlaluan, makanan pedas sememangnya akan menyebabkan kecederaan dalaman kepada si pemakannya.
 
bhut jolokia chili
Baru-baru ini di UK, seorang lelaki telah mengikuti sebuah pertandingan untuk memakan sebiji burger yang dipenuhi cili bhut jolokia yang juga merupakan cili paling pedas di dunia. Akibatnya, dia muntah-muntah sambil mendakwa mengalami sakit perut yang melampau. Apabila diperiksa oleh doctor, lelaki berusia 47 tahun tersebut didapati mengalami lecur sebesar 2CM di sepanjang saluran esofagusnya sehingga berlubang dan terpaksa dibedah untuk menyelamatkan nyawanya.
 
Maka dengan itu, kalau nak makan cili, haruslah berpada-pada. Kerana, siapa yang makan cili, dialah yang akan terasa pedasnya. Memang sangat enjoy kalau makan makanan pedas ini. Apa lagi kalau dijadikan sambal untuk dicecah bersama ikan bakar dan ikan bilis…pergh!!! Meleleh…
 
TAPI…akan ada perkara yang paling mengerikan iaitu apabila kita nak ke tandas untuk buang air besar…huhu…sakitnya tu di sana…

Lagi Info Menarik:


Isnin, 17 Oktober 2016

Ditembak bertubi-tubi sampai hancur! Nelayan hilang tangan di perairan Sandakan



KOTA KINABALU: Seorang nelayan warga Indonesia kehilangan sebelah tangannya selepas ditembak empat lelaki tidak dikenali di perairan Filipina Rabu lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sabah Datuk Salehhudin Abd Rahman berkata mangsa terbabit adalah warga Indonesia berumur 51 tahun dan bekerja dengan majikan warga tempatan di Sandakan.

“Ketika kejadian berlaku mangsa yang juga juragan bot tunda bersama seorang lagi rakannya sedang memukat di perairan Filipina berhampiran kawasan perairan antarabangsa.

“Dalam jam 11 malam kemudian, secara tiba-tiba mereka didatangi empat lelaki bersenjata yang menaiki bot cuba menghampiri bot tunda mereka.

“Bertindak dengan kejadian terbabit, mangsa segera memecut laju bot mereka sebelum empat suspek melepaskan beberapa das tembakan ke arah bot tunda mereka.

“Melihat juragan bot yang mengalami kecederaan akibat terkena tembakan itu, rakannya segera memotong pukat tunda sebelum menggantikan juragan mengendalikan bot tunda terbabit,” katanya semasa sidang media di IPK Sabah di sini kelmarin. Beliau berkata, bot terbabit kemudiannya dipecut menghala ke perairan antarabangsa sehingga ke Perairan Pulau Tigabu, Kudat.

Katanya, semasa dalam perjalanan ke perairan Kudat, mangsa cuba menghubungi majikannya namun gagal berbuat demikian berikutan ketiadaan liputan telefon di laut.

“Mangsa kemudiannya meneruskan perjalanan sehingga ke Jeti Sandakan sehingga berjaya sampai kira-kira jam 7 pagi.

“Selepas berjaya menghubungi majikannya, mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Duchess Of Kent Sandakan bagi menerima rawatan selanjutnya,” katanya.

Salehhudin berkata pemeriksaan lanjut pihak hospital mendapati mangsa terkena beberapa das tembakan di bahagian jari, pergelangan tangan, bahu kanan dan dada.

“Pihak hospital terpaksa memotong pergelangan tangan mangsa yang mengalami kecederaan teruk akibat terkena tembakan yang dilepaskan empat lelaki dipercayai menggunakan senjata laras panjang.

“Mangsa bagaimanapun dilaporkan berada dalam keadaan stabil dan sedang menerima rawatan lanjut pada masa ini,” katanya. Beliau berkata, rakan mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian ini dan pihak polis akan mengambil keterangan serta merakam percakapan mangsa selepas ini. Katanya, pihaknya masih menyiasat motif sebenar kejadian dan polis kini masih mengenal pasti identiti sebenar suspek.

“Kita akan bekerjasama dengan pihak berkuasa negara jiran untuk membincangkan kejadian dan kes ini disiasat mengikut Kertas Pertanyaan Polis,” katanya. (BP)

Ahad, 16 Oktober 2016

Resipi Sebenar ayam goreng KFC didedahkan oleh anak saudara pengasasnya



Memang tidak dinafikan bahawa KFC (Kentucky Fried Chicken) merupakan franchise restoran makanan segera yang paling popular di seluruh dunia. Pergilah ke mana-mana negara, pasti saja restoran ini ada kat situ. Dek kerana kepopularan ayam goreng kegemaran ramai orang ini, maka ramailah yang cuba meniru malah mencipta resipi sendiri lantas mendakwa hasil gorengannya seakan-akan ayam goreng KFC. Namun sehingga kini, belum ada sebenarnya yang berjaya ‘mencuri’ resepi asal tersebut.

Sehinggalah pada baru-baru ini, Chicago Tribune telah melaporkan bahawa anak saudara Colonel Sander, pencipta resepi itu sendiri iaitu Joe Ledington telah mendedahkan satu helaian kertas yang tertulis 11 jenis rempah yang digunakan untuk memerap ayam goreng original KFC. Kertas tersebut dijumpai di dalam buku skrap milik isteri kedua Colonel Sanders.
Joe Ledington menunjukkan gambar Colonel Sanders
Berikut merupakan 11 rempah sebelum disalut bersama tepung dalam resepi ayam goreng KFC original seperti yang tertulis dalam kertas tersebut:

2/3 Ts salt
1/2 Ts thyme
1/2 Ts basil
1/3 Ts oregano
1 Ts celery salt
1 Ts black pepper
1 Ts dried mustard
4 Ts paprika
2 Ts garlic salt
1 Ts ground ginger
3 Ts white pepper

Namun demikian, resipi tersebut dipertikaikan oleh banyak pihak. Sebelum ini pun sudah banyak yang mendakwa telah menemui resipi asal ayam goreng KFC namun seringkali juga dipertikaikan. Walau bagaimanapun, pihak KFC sendiri tidak memberikan apa-apa respon terhadap penemuan tersebut. Menurut satu laporan lagi, resipi asal KFC yang ditulis tangan sendiri Colonel Sanders kini disimpan di sebuah peti keselamatan. Peti keselamatan tersebut pula diletakkan di dalam konkrit sedalam dua kaki dan dilindungi pass keselamatan serta dilengkapi kamera litar tertutup 24jam.


Apa susah-susah nak buat sendiri ayam goreng KFC? Pergi saja terus ke restoran KFC terdekat untuk merasa kenikmatannya. Itu pun kalau ada duit lebih lah. Jangan saja pergi setiap hari, nanti kena penyakit tiga serangkai. Sekali sebulan tu….ok lah. Huhuhu….

Lagi info menarik:


Jumaat, 14 Oktober 2016

5 Cara isteri mengatasi masalah suami ‘mati pucuk’

Gambar hiasan
Masalah mati pucuk memang sangat ditakuti terutamanya di kalangan lelaki. Ia bukan saja memberi kesan kepada si lelaki malah juga kepada pasangannya. Masalah ini seringkali terjadi di kalangan lelaki yang berumur sekitar 50an ke atas. Tapi ia juga boleh berlaku kepada individu yang masih muda remaja. Namun jika anda adalah seorang isteri yang sedang berhadapan dengan suami yang mati pucuk, usah takut usah gentar. Ada penyelesaiannya. Jangan terus membuat kesimpulan bahawa anda bakal tersisih dari segi kepuasan batiniah.


Mati pucuk ialah kegagalan penis mencapai ereksi


Berikut adalah 5 cara seorang isteri untuk membantu suami yang sedang mengalami masalah kegagalan mencapai ereksi semasa berhubungan intim atau lebih dikenali sebagai mati pucuk. Kalau dalam English, kita panggil ‘Erectile Dysfunction’.

1. Teruskan memberi sokongan moral kepada suami anda. Jangan biarkan si suami sentiasa berada dalam tekanan terutamanya ketika berhubungan intim. Orang yang mengalami mati pucuk ini sentiasa risau dan rendah diri. Takut-takut kalau pasangannya tidak mencapai kepuasan maksima dan kemudian risau si dia bakal mencari orang lain semata-mata untuk mendapatkan kepuasan seksual. Dear wives, tell your parner that you don’t need to rush things sexually.

2. Berjumpa dengan pakar terapi seks. Well, jangan fikir yang bukan-bukan. Berjumpa dengan ahli terapi seks bukan bermaksud anda akan diberi tunjuk anjar bagaimana melakukan hubungan seks secara live depan-depan. Terapi seks sama konsep juga dengan sesi kaunseling di mana seorang pakar akan membantu secara psikologikal. Anda boleh datang secara individu atau dengan pasangan anda. Anda mungkin akan diberikan beberapa latihan dan kerja rumah bersama pasangan anda. Ianya mungkin dalam bentuk sentuhan bukan berasaskan seksualiti namun memberi kepuasan batin kepada pasangan itu sendiri.

3. Penggunaan ubatan moden atau tradisional. Sekarang ini ada banyak jenis ubatan atau alatan moden yang dikatakan boleh membantu pesakit ED ini untuk memuaskan pasangan. Contohnya yang paling popular ialah penggunaan Viagra. Secara tradisional pula, ramai yang lebih memilih untuk berjumpa dengan tok tok batin kat kampung. Ada pula yang cari tok dukun dan pak bomoh semata-mata untuk menjadi gagah semula di ranjang. Tapi harus diingat juga bahawa penggunaan ubatan moden mahupun tradisional ini akan ada kesan baik buruknya. Berani ambil, beranilah tanggung ya.


4. Ajar pasangan dengan konsep VENIS berbanding ‘penis’ (kemaluan lelaki). VENIS adalah akronim kepada perkataan English iaitu ‘Very Non-Insertive Sex’. Maksudnya ialah isteri mencapai kepuasan seksual tanpa si suami memasukkan kemaluannya ke dalam faraj isteri. Si suami boleh saja menggunakan cara lain seperti memasukkan jari atau menjilat kemaluan isteri. Tapi korang kenalah beringat akan hukum hakam perbuatan seumpama ini ya.

5. Cari tempat yang sesuai untuk melakukan hubungan intim dengan suami. Kadan-kadang walaupun mengalami masalah mati pucuk, seseorang lelaki masih boleh mencapai tahap ereksi ketika berhubungan intim. Persekitaran juga memainkan peranan penting. Bawalah suami anda bercuti di tempat-tempat yang tenang tanpa ada banyak gangguan. Pastinya hanya anda yang akan menjadi focus suami saat itu. Sedar tak sedar, korang dah ehem ehem..

So, kalau pasangan anda merupakan penghidap masalah mati pucuk, usah risau kerana anda masih lagi boleh menikmati kehidupan suami isteri dengan bahagia. Yang paling penting ialah persefahaman di antara kedua belah pihak dan tidak hanya mementingkan diri sendiri. Jangan biarkan suami anda sering berada dalam tekanan. Jaga juga makan minum dia. Jangan saja sampai jadi obese. Nanti lagi teruk penyakitnya. Dah lah mati pucuk…nanti kena lagi penyakit tiga serangkai…merana lah hidup!!
(sumber:independent.uk, everydayhealth.com)


Lagi info menarik:






Khamis, 13 Oktober 2016

Wanita Ini Mendedahkan Kisah Hitam Sebagai Pelakon Filem Pornografi

Of course, pornografi memang diharamkan di Malaysia. Namun sayang sekali, sehebat manapun usaha untuk mengekang penyebaran laman-laman web ini dilakukan, tetap saja ia mudah diakses di mana-mana. Tahun lalu saja, laman web pornografi ternama iaitu Pornhub (maaf yer, laman web ini tak dapat diakses di Malaysia), menjadi antara  laman web paling popular dengan jumlah pengunjung mencecah ratusan juta views setahun. Tak hairanlah kenapa industry ini menjadi antara industry paling menguntungkan.

But, tahukah anda kisah di sebalik filem pornografi ini? Tahukah anda bahawa kebanyakkan ‘pelakon’ yang berlakon adegan seks, yang korang selalu tengok tu, sebenarnya adalah mangsa kepada industry pornografi itu sendiri.

Seorang bekas pelakon filem pornografi dari Jepun ini mendedahkan bagaimana hidupnya dirosakkan oleh industry ini. Saki Kozai tidak menyangka bahawa dirinya ditipu oleh sebuah agensi yang kononnya sedang mencari bakat baru dalam bidang lakonan. Salah seorang ahli agensi tersebut telah menemui Saki di tepi jalan dan seterusnya menawarkan pekerjaan sebagai pelakon kepada Saki.

Oleh kerana terlalu percaya tanpa usul periksa dan didorong pula dengan keinginan untuk menjadi bintang ternama, Saki telah menandatangani surat tawaran untuk ‘berlakon’ tersebut. Namun di hari pertama dia datang bekerja, dia telah diarahkan untuk melakukan aksi lucah di hadapan kamera. Dia menjadi tertekan dan tidak mampu mengawal emosi. Katanya, “saya tidak mampu untuk menanggalkan pakaian saya sendiri. Saya kemudiannya menangis”
 
Saki Kozai
Namun ia tidak mengambil masa yang lama untuk Suki mengawal dirinya dan kemudian dia memaksa dirinya untuk melakukan adegan lucah tersebut. Dia tidak berseorangan kerana terdapat sekitar 20 orang pelakon baru yang lain di sekelilingnya sambil menunggu giliran masing-masing. Tiada seorang pun antara mereka yang mampu menolak semua permintaan pengarah dalam keadaan tersebut. Malah ada mangsa yang mendakwa telah dirogol sebanyak 100 kali di hadapan kamera.

Berikut antara helah yang digunakan oleh agen-agen pencari pelakon porno ini seperti yang didedahkan oleh para mangsa.

1. Mangsa diuugut akan dikenakan saman/denda sekiranya melarikan diri atau tidak melakukan adegan seperti yang disuruh.

2. Kandungan kontrak yang ketat sehingga sukar untuk para pelakon pornografi untuk melarikan diri

3. Para pelakon porno wanita seringkali diberitahu bahawa mereka tidak akan mampu mendapatkan pekerjaan lain.

4. Para agen dan pencari bakat akan datang sendiri ke kampus atau rumah mangsa untuk menuntut ganti rugi dan saman sekiranya mangsa gagal datang bekerja.

Demikianlah antara helah agen-agen filem porno ini. Kebanyakkan daripada pelakon filem porno juga merupakan mangsa kepada sindiket pemerdagangan manusia. Tapi korang mungkin tak kisah kan..yang korang tau hanya feeling syok!! saja...huh!
(sumber: indy100.com)


Lagi Info menarik:

Rabu, 12 Oktober 2016

5 Pengakuan Berani Mati Pasangan Yang Pernah Curang

Kenapa pasangan anda curang? Pasti ada sebab di sebaliknya. Mungkin ianya berpunca daripada sikap pasangan anda, orang ketiga, atau mungkin berpunca dari anda sendiri. Berikut merupakan pengakuan-pengakuan dari mereka yang pernah berlaku curang terhadap pasangan masing-masing.

1. “Ketika itu, saya sangat muda dan baru berumur 17 tahun. Saya memang sudah berpunya. Ketika itu saya secara terlihat seorang wanita lain sedang tidur di atas katil tanpa seurat benang sambal berkata ‘come and f**k me!’. So, saya pun buatlah. Saya tahu ia salah tapi saya tak menyedarinya.

2. “Saya sangat bernafsu ketika itu”


3. “Kami dah berkhawin selama 16 tahun. Saya seringkali merayu terhadap suami untuk melakukan hubungan sex hampir setiap malam. Namun dia sering memberi alasan untuk menolak. Dia kemudian akan melancap sendirian ketika melihat pornografi sementara saya terbaring di atas katil sambil memikirkan apakah kekurangan yang ada pada saya. Sebab itu saya mencari orang lain”

Sekadar gambar hiasan

4. “Curang kerana hubungan jarak jauh selama dua tahun.”

5. “Pasangan saya seorang yang suka mendera saya secara fizikal dan mental. Saya hamper-hampir gila dibuatnya. Namun pada satu ketika, seseorang muncul dalam hidup saya dan sangat mengambil berat terhadap saya. Dia membuatkan saya gembira dan kemudian tanpa sedar saya sudah tidur dengannya.”

Selain sebab-sebab dia atas, ada banyak lagi punca lain kenapa pasangan curang. Antaranya, “dah memang lelaki kebanyakkanya miang dan gatal!”. Pompuan pun sama….
(sumber: reddit)

Lagi Info menarik:


Sabtu, 1 Oktober 2016

Luahan pilu seorang blogger picisan

Dulu....sy suka betul menulis di blog..masa tu zaman2 kolej lah. Sehari boleh update dua tiga entries...rajin pulak tu p promote d fb, pinglers..dan p komen blog orang...dsb

Sekarang...huhuhuhu...sebulan belum tentu boleh update.

Dulu....blog boleh bagi side income..dari Nuffnang..Churp2..8shares..advertlet..Jomniaga..tiap dua tiga bulan, mesti terima cek..

Sekarang...huhuhuhu..jangan bilang cek..mau dapat RM1 dari blog pun susah..

Hmmm...kesian. Undilah lagi alat timbang tu ~ haha tiada kaitan pun.  Kbai.